Тиснення

Ви зараз переглядаєте Тиснення

Для чого використовується тиснення?

Метод гарячого тиснення найчастіше використовується для персоніфікація сувенірної продукції: нанесення логотипів, написів, зображень, реклами на вироби зі шкіри та шкірозамінника – щоденники, органайзери, планінги, телефонні книжки, гаманці та папки.

 Гаряче тиснення буває блінтовим, фольгованим та конгревним.

Блінтове (сліпе) тиснення (від німецького “blint” – “сліпий”) виконується за допомогою кліше (блинту), яке вдавлюється в поверхню предмета, одержуючи відбиток, об’єм і глибина якого залежатиме від зусилля тиску та температури. Отриманий логотип, зображення або реклама виглядає вдавленим і часто має темніший відтінок, ніж сам матеріал. Це чутливістю матеріалу до температури.

 Тиснення фольгою відрізняється тим, що в процесі тиснення між кліше та матеріалом (папкою, щоденником) знаходиться поліграфічна фольга, що має барвистий, металізований шар (золото, срібло). Відбиток отриманого зображення поглиблений щодо всієї поверхні матеріалу, має ефект позолоти або сріблення. Також, крім срібла чи позолоти, для нанесення логотипу, зображення чи реклами може бути використана фольга та іншого кольору – червоного, зеленого, синього, жовтого тощо.

Конгревне тиснення отримують із двох форм: увігнутого штампу та його точного контррельєфу – опуклої матриці (контрматриці). У процесі тиснення з верхньої сторони тисне заглиблений штамп, а з нижньої – опукла матриця. Внаслідок цього матеріал деформується і на ньому виходить зображення, що височіє над загальною площиною. При цьому на звороті матеріалу виходить поглиблене зображення. Так само отримують конгревне тиснення фольгою, тобто. тиснення одночасне з конгревом. Матеріали для конгрева – це папір і картон. Для конгревного тиснення використовуються лише мідні кліше.

Також метод гарячого тиснення використовується під час виготовлення візиток.

У гарячому тисненні сувенірної продукції є певні обмеження. Немає можливості друкувати повнокольорові зображення, передавати півтони та відтінки та відображати плавні переходи кольорів. До того ж, наприклад, у гарячому тисненні дуже дрібні деталі та тонкі лінії можуть погано відтворюватися ці особливості зазвичай залежать від матеріалу обкладинки. Стримуючим чинником широкого застосування гарячого тиснення є необхідність виготовлення досить дорогих металевих штампів, що завжди виправдано при друку невеликих тиражів.

Залишити відповідь